05. února 2020

Virtuální klinika zajišťuje kontinuitu péče o pacienta

Rozhovor s MUDr. Petrou Bomberovou Kánskou, vedoucí lékařkou Virtuální kliniky EUC

Jak vypadá práce lékaře ve Virtuální klinice EUC?

Pokud se v online poradně objeví nový dotaz, lékaři přijde SMS zpráva. Poté se lékař v běžném internetovém prohlížeči přihlásí ke svému účtu a otevře si anamnestický dotazník, který mu byl zaslán pacientem. Dotazníky jsou strukturované a umožňují lékaři první rychlou orientaci v daném problému. Potom začíná samotný chat. Lékař se pacienta doptá na vše potřebné a může ho požádat o zaslání fotografie nebo laboratorních výsledků. Konzultace se uzavírá ve chvíli, kdy jsou obě zúčastněné strany připraveny chat ukončit. Pokud se problém nepodaří vyřešit v rámci on-line chatu, pacientovi je doporučena osobní návštěva kliniky nebo doplnění různých vyšetření. Celá konzultace probíhá relativně rychle, obvyklá doba trvání je asi 30 min.

Jaké spatřujete výhody práce v tomto formátu „ordinace“?

Za hlavní výhodu považuji flexibilitu. Pracovat je možné odkudkoli, pokud u sebe lékař má počítač a internetové připojení. Jako lékařka oceňuji zajištění kontinuity péče. Během chatu mohu nahlédnout do zdravotnické dokumentace pacienta a podívat se např. na jeho předchozí léčbu. Pokud je to nutné, pacientovi mohu doporučit návštěvu lékaře. O zajištění konkrétního termínu se už postará koordinátor, který si pacienta přímo v chatu převezme.

Co to znamená pro pacienta/klienta?

Zejména úsporu času. Pacient se může k chatu připojit odkudkoliv – z domova, z práce, ze zahraniční dovolené. Nemusí se k lékaři dopravovat, nemusí trávit čas v čekárně. Samotná konzultace probíhá také velice rychle. Pacient vyplní dotazník, odešle, lékař se během několika minut připojí a konzultace může začít. V případě potřeby lékař do chatu přizve koordinátora, který se s pacientem ev. domluví na termínu návštěvy ordinace. Rozhraní aplikace je klientsky jednoduché, elegantní a hlavně intuitivní.

Jakou máte odezvu od pacientů/klientů, kteří Virtuální kliniku EUC využívají?

Na konci každé konzultace je pacient požádán o zpětnou vazbu. Odezva od pacientů je velmi pozitivní.

S jakým typem zdravotních problémů na vás nejčastěji obrací?

Spektrum obtíží, se kterými se na nás pacienti ve Virtuální klinice obracejí, se výrazně neliší od obtíží, s kterými přicházejí do ordinace. Jedná se zejména o bolesti zad, bolesti hlavy, nachlazení, zažívací obtíže.

Související články

Akce březen - chemický peeling 3+1 ZDARMA

Oznámení v souvislosti s výskytem koronaviru (Covid-19) v Evropě

EUC Klinika Olomouc zve na víkend plný mamoprevence

Dermatoložka radí: Co dělat, když vás trápí lupy?