Ohlédnutí skupiny EUC za rokem 2021: Telemedicínská aplikace, rozšiřování distanční péče i nová pracoviště

29. června 2022 Pro média

Ohlédnutí skupiny EUC za rokem 2021: Telemedicínská aplikace, rozšiřování distanční péče i nová pracoviště

V říjnu roku 2021 představila zdravotnická skupina EUC unikátní aplikaci mojeEUC, kterou mohou zdarma využít stávající klienti, ale i široká veřejnost. Uživatelé tak získají třeba vybrané léky bez doplatku, asistenta medikace – a především možnost celodenní konzultace s lékařem na dálku prostřednictvím platformy Lékař online 24/7. EUC loni rozšířila i vlastní kapacity klasické péče – třeba otevřením nejmodernějšího centra magnetické rezonance v Ústí nad Labem. Zároveň se významně podílela i na poskytnutí očkovacích a testovacích kapacit v souvislosti s pandemií koronaviru. Pozici průkopníka distanční lékařské péče v Česku si chce EUC udržet i v budoucnu – především v oblasti digi-physical care.

Rok 2021 se u zdravotnické skupiny EUC nesl především ve znamení digitalizace. V říjnu byla spuštěna unikátní telemedicínská aplikace mojeEUC, která v sobě integrovala prvky věrnostního programu a zdravotní aplikace. Již v základní verzi aplikace mají uživatelé přístup ke slevám a také například vybraným lékům na předpis bez doplatku. Důležitou službou aplikace se ovšem stala především platforma Lékař online 24/7, kterou skupina spustila už na podzim roku 2020. „Reagovali jsme tak na stále rostoucí poptávku po službách z oblasti eHealth, způsobenou nejen zkušenostmi pacientů z období koronavirové pandemie. Opět jsme tím potvrdili svou pozici lídra na poli digitalizace zdravotnictví,“ říká Ing. Václav Vachta, MBA, generální ředitel a předseda představenstva zdravotnické skupiny EUC.

Zásadním milníkem v rozvoji platformy mojeEUC bylo její propojení s technologií Bank ID. Díky ní se uživatelé mohou registrovat do vyšší úrovně aplikace skrze bankovní identitu, a získat tak přístup k rozšířeným funkcím. Kromě Lékaře online 24/7 k nim patří třeba osobní kalendář naplánovaných vyšetření a možnost vystavení eReceptu přímo v aplikaci. Pacienti budou mít díky aplikaci brzy také možnost získat výsledky laboratorních vyšetření i zdravotnickou dokumentaci. Dlouhodobým cílem zdravotnické skupiny EUC je propojení klasické zdravotní péče s distanční medicínou v rámci konceptu digi-physical care.

Investice do nových pracovišť i mobilních očkovacích týmů

Kromě digitálních řešení pokračuje skupina EUC také v rozvoji svého portfolia konvenční péče. Začátkem letošního roku byla například otevřena nová lékárna v Hluboké nad Vltavou. Kompletní rekonstrukcí, která vyvrcholila slavnostním otevřením v září, zase prošla EUC Klinika v pražských Malešicích. Práce na historické budově ze 70. let trvala celkem 2,5 roku, a přestože šlo o celkovou rekonstrukci obvodových plášťů i všech vnitřních prostor, provoz kliniky během ní zůstal nepřerušen.

Přibylo také nové centrum magnetické rezonance v Ústí nad Labem vybavené špičkovým zařízením Magnetom Altea. Skupina EUC plánuje do budoucna podobná pracoviště otevřít i v dalších městech.

Své kapacity loni poskytla skupina ve velkém také pro účely testování a očkování proti nemoci covid-19. Kromě očkovacích center, která EUC otevřela napříč všemi regiony, byly aktivní i speciální mobilní očkovací týmy – díky nim se podařilo obsloužit i odlehlejší lokality.

Výhled na rok 2022

Obrat zdravotnické skupiny EUC se zvýšil meziročně o 14 %, čímž v roce 2021 dosáhl 4,6 miliard Kč. Skupina přitom letos plánuje investovat zhruba 164 mil. Kč, a to především do oblasti digitalizace zdravotnictví a péče o chronické pacienty. Až 5 % z investované částky bude směřovat do budov, 40 % do přístrojů a vybavení, a 55 % pak do segmentu IT a technologií. „V roce 2022 se chceme zaměřit především na prosazování konceptu digi-physical care v České republice, společně s kontinuálním rozšiřováním našich služeb ambulantní péče, lékáren i laboratoří,“ dodává Ing. Václav Vachta.

Související články

Více článků