26. srpna 2019

Seznamte se. Jsem Doktor Slyšíto

Usměvavá postavička fonendoskopu – Doktor Slyšíto – bude nyní reprezentovat EUC při různých příležitostech. Důvěrně známému fonendoskopu, který je symbolem lékařské péče, jsme propůjčili pozitivní emoce a laskavý charakter. Chceme tak značce EUC dát jasný a zapamatovatelný styl a pacientům ukázat, že v EUC na ně čeká vstřícnost a přátelský způsob péče.

Jak se zrodil Doktor Slyšíto, vysvětluje v rozhovoru Aziz Jahić, marketingový ředitel EUC.

 

S jakým záměrem postava Doktora Slyšíto vznikla?

V EUC již delší dobu probíhá řada změn, které směřují k tomu, abychom jako skupina vystupovali jednotně a budovali i jednotnou značku EUC, která bude srozumitelně komunikovat naše hodnoty směrem k pacientům-klientům. S tímto záměrem jsme hledali nějakou kreativní zkratku, která by nám pomohla značku profilovat. Ve zdravotnictví je obecně problém s tím, že v marketingové komunikaci se používají stále dokola stejné motivy, které jsou snadno zaměnitelné, jako například bílý plášť nebo smějící se pacient. Proto jsme uvažovali jinak. Chtěli jsme výrazný symbol, který značku EUC odliší a zároveň ji propojí se zdravotnictvím a dodá jí atribut přátelskosti a vstřícnosti.

 

Jak se nakonec dospělo k fonendoskopu?

Na začátku nás inspirovala oblíbená znělka studia Pixar s „oživlou“ lampičkou. Chtěli jsme najít něco podobného, ale vhodného pro zdravotnictví. Z různých předmětů, které si spojujeme s lékařskou péčí, jsme nakonec vybrali fonendoskop. Podle nás nejlépe splňoval naše požadavky a forma ilustrace mu dodala emoce. Chtěli jsme, aby výsledek působil vstřícně a přátelsky, a to se myslím velice povedlo.

 

Značky používají různé postavičky běžně. Hodí se ale tento způsob komunikace pro zdravotní péči?

Abychom se ujistili, že jdeme správným směrem, prošla postava Doktora Slyšíto testováním na poměrně velkém vzorku respondentů. Ptali jsme se, jak na ně vizuál působí, zda podporuje důvěryhodnost značky apod. Testování dopadlo výborně. Charakter „oživlého“ fonendoskopu měl velice kladné ohlasy. Je dobře zapamatovatelný, jasně spojený se zdravotnictvím, působí vstřícně a neoslabuje důvěryhodnost značky. Myslím, že Doktor Slyšíto je dobrá cesta, která nám pomůže s minimálními náklady efektivně dostat značku EUC i její hodnoty do povědomí veřejnosti.

 

 

Související články

Ženy se bojí gynekologického vyšetření, které jim může zachránit život

Chřipku nepodceňujte a včas se nechte očkovat!

Váš pohyb bez bolesti - vodoléčba

Mamocentra zdravotnické skupiny EUC se společně s CrossCafe zapojila do prevence rakoviny prsu